2006-12-19:Hösten 2006
Hösten har till stor del tillbringats i garaget där jag gjort formar och plastdetaljer till min Van Diemen 85. Jag har passat på att göra en xtar sats till renoveringsobjektat samt en ny kaross till Aslak. Den gamla karossen började bli sliten och var ganska tung iför hållande till de nya detaljerna. det skall bli kul att se hur mycket vikt jag lyckas skala av med hjälp av den nya karossen. Det har även blivit en form till motorkåpan som nu kommer att bli helt likt orginalet. Volvo S40n har riktats och slipats och skall få ny lack inför nästa säsong.
2006-09-27:Samanfattning säsongen 2006
Säsongen har gått lysande utan några som helst problem egentligen. Det känns som om vi har tappat en del Formel Ford 1600 bilar i serien, vi får hoppas att dom bara laddar inför 2007. Iår lyckades jag vinna både RHK-Cupen och den Nordiska Cupen. Nästa år kommer jag att köra en Van Diemen från 1976 istället fortfarande en FF1600 men i en äldre klass. Förhoppningsvis så blir det även några tävlinngar utomlands nästa år. Tack till sponsorer och alla som hjälpt till under säsongen. Vinterns jobb kommer mest att innebära översyn av motor och tillverkning av en ny lättare kaross på den bil jag kört med hittils. Även den nya bilen behöver ses över men det är mest småsaker och justeringar som behövs på den.
2006-09-27:ERC Final Sturup 060916
Denna gång var vi bara två förare från teamet så vi lånade in Carl Rydkvist som körde bilen då den var JTCC-bil. Vi kvalade in på en 13e plats. Jag startade och Stellan körde andra passet. Efter knappt tre timmar så var vi uppe på en andraplats, delvis beroende på att vi ännu inte gjort ngt förarbyte. Carl som då körde kom in oanmäld för tankning samtidigt som det luktade bensin. Vid kontroll visade det sig att bränsleanslutningen till spridarna läckte och det stod som en fontän över motorn. In i depån för att fixa. Under denna manöver så körde vi för fort i depåmn och bestraffades med 5minuters Stop and Go. Vi var då nere på en 13e plats igen och fick arbeta oss upp genom fältet igen. inga övriga missöden gjorde att vi slutade på en 9e plats och 6a totalt i ERC cupen 2006 som bästa framhjulsdrivna bil.

2006-09-27:RHK Final Falkenberg 060909-10
Två tävlingar en på lördagen och en på söndagen. Jag kvalade in som 10a på 49.47 ca en halvsekund långsammare än i fjol, mest beroende på sämre grepp och ngt kallare väderlek.
Race 1, en bra start och jag var 7a på första varvet. 2 bilar i täten åkte ihop och jag tappade ett par placeringar vilket gjorde att jag till slut kom imål på en 8e plats.
Race 2, söndagens race hade samma förutsättningar som på lördagen men en sämre start gjorde att jag tappade en placering istället som jag tog tillbaka på första varvet. Under hela racet så jagade jag Francis Horn i sin Chevron F3 och jag var sällan mer än ett par billängder bakom och vid ett par tillfällen jämnsides. F3an bättre effekt gjorde att jag aldrig kom förbi och slutade även denna gång på en 8e plats totalt. Klasseger blev det i båda racen och en delad totalseder i den totala RHK-cupen.
2006-09-27:Nordisk Cup Våler 060902-3
Årets enda utlandstävling blev den sista deltävlingen i den nordiska cupen på Vålerbanan ca 10 mil nord-ost om Oslo 40 mil från Göteborg. Ett givet stopp på vägen är varuautomaten i Järbo norr om Udevalla. Kul att se en ny bana, fin anläggning och en kul bana med en del snabba passager och utan riktigt långsamma kurvor. Det var inte så många anmälda till denna tävling och vi körde tilsammans med Formel Vee klassen.
2006-09-27:ERC Knutstorp 060827
Vi var 4 förare denna gången och planen var att köra 1,5h var och att Thomas Hammargren skulle börja. Thomas kom dock in redan efter 45minuter, åksjuk. Lite panik uppstod och vi skickade ut honom på 2 varv till så att Stellan hann byta om. Sedan gick allt enligt plan så när som en teknisk flagg på en plastdel som hängde lös. Vi slutade på 14e plats av 34.
2006-09-27:Svenskt sportvagnsmeeting 060707-9
Atte skulle denna tävling låna min nya Van Diemen RF76 då han kör av och skadat sin bil på Karlskoga.
2006-06-20:Velodromloppet 060617-18
Velodromloppet på Gelleråsen blev en solig tillställning. Jag hann inte upp förren till det sista träningspasset på fredagen för att prova den ombyggda banan. Rakan efter start /mål har kortats av något och en ny kurva gorts för att utöka avåkningssonen i "trösen" som tidigare varit för knapp för att banan skulle få behålla banlicensen. Den nya delen hade dom fått till rätt bra, första kurvan är något mer än 90 grader och väldigt tight. Anslutningen till gamla bansträckningen är helt OK och med lite flyt så får man till en radie av de två kurvorna. Träningen gick utan problem och jag var snabbaste FF1600 och 7a totalt i heatet. I lördagens heat så lyckades jag ta Morgan i starten och kunde sedan ganska enkelt åka in på en 6e plats totalt. Söndagens tävling hade samma startuppställning som lördagen och det blev ingen större förändring . Lite manfall under racet blev det då två st åkte ihop i andra kurvan på andra varvet och jag kunde ohotad åka in på en 5e plats.
2006-05-18:Mantorp 060527-28
Första tävlingen för säsongen, största problemet under helgen var att vi hade glömt tältpinnarna. Vi hittade några stolpar som efter kortning kunde användas. Träning och tävling gick utan problem, efter lite justeringar så var jag nästan 1 sekund snabbare än 2004. I racet så jagade jag Roffe som efter några varv fick problem då ena fästet till bakvingen gav vika och jag kunde gå imål på en 5e plats med klasseger som följd.
2006-05-18:Sturup 060422
Andra deltävlingen på Knutstorp i ERC 6 timmars blev klart bättre än på Sturup. Strålande solsken och ca 17 grader. Däckproblem även denna gån men mest beroende på att vi inte fick nya däck i tid så vi satsade på att köra på våra gamla trokänare dom hårda Falken däcken. Toe-in hade jusetrat och nu rapporterade Thomas att bilen var överstyrd för första gången någonsin. Vi justerade på den nya kränghämmaren bak och det blev gradvis bättre under träningen. Till slut fick vi nöja och och teamets "nya Thomas" fick testa bilen. Kvaltiden blev ingen höjdare och vi startade bland dom sista. Efter Thomas och mitt pass vid halvtid var vi uppe på en femte plats och bilen kändes bra, fortfarande understyrd vilket nog est berodde på att framdäcken blev såpass mkt varmare på tävlingen än under kvalet. Efter drygt 5 timmar så försvann 3ans växel och vi kunde trots detta ta oss imål på en 6e plats.
2006-05-11:Sturup 060422
Endurance Racing Cup, första deltävlingen på Sturup blev inte riktigt den framgång som vi hade hoppats på. Det nya chassiet (dämpare fjädrar bussningar) gjorde visserligen att bilen var bättre än i fjol men det var inte riktigt så bra som vi förväntat oss. Bilen var fortfarande grymt understyrd och dom camberförändringarna vi gjorde fram hjälpte inte mkt. Efter 3 timmar var framdäcken helt slut och vi fick byta tyvvär så monterades det två ännu mjukare framdäck. Dessa höll bara 1.5 timme sen fick vi på våra gamla hårda däck som varade resten av tävlingen utan vidare. Det visade sig senare att när vi justerat cambern så hade även toe-in ändrat sig en hel del och vi hade åkt med alldeles för mycket toe-in, det var därför bilen blev så oduglig att köra och slet så mkt på framdäcken. Vi slutade till sist som 13e av 31 vilket vi var rätt nöjda med trots allt med tanke på 2 oplanerade depåstopp.
